Premicon ydinviestit ja brändi-ilme kirkastettiin alkuvuoden 2023 aikana

Kovan kilpailun kiinteistöalalla vahva ja erottuva visuaalinen yritysidentiteetti jää mieleen. Tässä onnistuminen vaatii tarkkaan harkittua ja vaalittua visuaalista ilmettä sekä viestinnän kärkeä. Kirkastettujen ydinviestien ja brändi-ilmeen myötä olemme nyt arvojemme mukaisesti rohkeasti askeleen edellä.

Brändi-ilme tukemaan ydinviestejämme

Kiinteistösijoittaminen, rakennuttaminen ja vuokra-asuminen –palvelumme kattavat koko kiinteistön kehityksen elinkaaren. Olemme tuottaneet vuokra-asumisen palveluita jo vuodesta 1963 lähtien, ja 60. juhlavuotemme kynnyksellä tuntui, että ajankohta ydinviestiemme tarkasteluun oli oikea.

Työstimme vuoden vaihteessa ydinviestejämme yhdessä Avidlyn osaavan tiimin kanssa. Edelläkävijyys, vastuullisuus, yhdessä onnistuminen ja Premicon henki – ovat ne asiat, joista haluamme olla kiinteistöalalla tunnettuja. Tämän jälkeen tunnistimme tarpeen päivittää myös brändi-ilmettämme tukemaan näitä viestejä. Brändityömme tavoitteeksi asetimme, että myyntimateriaaliemme, tarjouspohjiemme ja esitysgrafiikan tulisi viestiä yhdenmukaisesti premicolaisuudesta. Materiaalien tulisi toisaalta olla helppokäyttöisiä, mutta monipuolisiin tarpeisiin räätälöityjä.

Yritysidentiteettimme muotoilun yhteistyökumppaniksi valikoitui Kakadu, jonka ammattitaitoiset tekijät olivat tulleet meille aikaisemmin jo tutuksi Premico Green-yhteistyön myötä.

”Kakadun tiimi tuntui ymmärtävän hyvin, mistä Premicossa on kyse ja millainen visuaalinen ilme Premicon brändiä tukee”, kertoo Premicon työpaikkakokemuspäällikkö Essi Stolt.

Kakadun tiimi kokosi työpöydälle kaikki Premicon viestinnän senhetkiset elementit. Kävimme heidän kanssaan avointa keskustelua siitä, mitkä viestit ja erottumistekijät vievät parhaiten kohti tavoiteltua brändimielikuvaa ja näiden pohjalta saimme ehdotukset uudesta väripaletista, kuvamaailmasta sekä graafisista elementeistä.

Uutta ja vanhaa yhdistämällä kestävä, ajantasainen ja taloudellinen lopputulos

Brändi-ilmeen ytimessä on ajatus pehmeydestä ja ihmisläheisyydestä, jotka yhdistyvät taidokkaasti piinkovaan asiantuntijuuteen. Tummat, mutta lämpimät värit ja toimialojamme heijastelevat valokuvat sekä helposti lähestyttävä fontti luovat tunnistettavan visuaalisen kokonaisuuden. Uutena elementtinä ilmeeseen tuotiin mukaan Kakadun kuvittajan, Ilona Partasen käsityönä tekemän kuvituspiirrokset. Premicolle räätälöidyt tekstuurit ja hahmot tekevät identiteetistä persoonallisen ja erottuvan.

Brändityömme toimii hienosti esimerkkinä, kuinka uutta ja vanhaa yhdistämällä voidaan saavuttaa kestävä, ajantasainen ja taloudellinen lopputulos;  ilmeemme rakennettiin osin joukosta vanhoja toimivaksi todettuja elementtejä, esimerkiksi logomme koki vain kevyen väriuudistuksen. Näin budjetti- ja aikatauluraameissa pysyttiin tinkimättä lopputuloksesta.

Kovan kilpailun kiinteistöalalla vahva ja erottuva visuaalinen yritysidentiteetti jäävät mieleen. Tässä onnistuminen vaatii tarkkaan harkittua ja vaalittua visuaalista ilmettä sekä viestinnän kärkeä. Kirkastettujen ydinviestien ja brändi-ilmeen myötä olemme nyt arvojemme mukaisesti rohkeasti askeleen edellä.

”Kakadun Art Director Saara Majanne valloitti meidät kuuntelun taidollaan. Hän nappasi erinomaisesti kiinni toiveistamme ja jo ensimmäisestä kommentointikierroksesta alkaen tunsimme projektin etenevän turvallisesti kohti toivottua lopputulosta”, summaa henkilöstöjohtajamme Maija Kauppinen.

Kuvat: Kakadu Oy